Francouzský koňak a šampaňské rok od roku získávají na větší popularitě. Loni francouzští vývozci utržili za export svých produktů rekordních dvanáct miliard eur a předčili vývozce světoznámých kosmetických značek. Oproti roku 2014 tak výrobci alkoholických nápojů zaznamenali nárůst tržeb o 8,7 procenta. O rekordu informoval server the Independent.
Boom koňaků a šampaňského
Hlavní příčinou vyšších tržeb je narůstající zájem o šampaňské a koňaky, jejichž prodeje vzrostly o devět a dvacet procent. „Abychom zachovali narůstající vývozní úspěchy našich firem, musíme urychlit využívání nových tržních příležitostí“ říká Christophe Navarre, ředitel Federace francouzský vývozců vín a lihovin. Zároveň přiznává, že vyšším výnosům pomohá i výhodný směnný kurz eura, které kleslo jak vůči americkému dolaru, tak i japonskému jenu a britské libře.
Víno a lihoviny se tak staly druhým největším exportním průmyslem Francie. Na prvním místě je stále letecký průmysl, alkoholické nápoje ale předčily vývoz známých kosmetických výrobků a parfémů. Nejvíc konzumentů francouzských vín a lihovin žije v USA. Z Francie tam míří 22 procent produkce, do bližší Velké Británie o deset procent méně. Země galského kohouta dále své produkty vyváží nejvíce do Německa, Číny a Singapuru.